Календарно-тематичне планування

ГЕОГРАФІЯ  

11 клас

175  годин (5 годин на тиждень)

п/п

Тема й зміст уроку

Дата

ВСТУП (3 год.)

1

 

Науковий метод як спосіб мислення. Різні наукові методи дослідження.

 

2

Значущі природничі відкриття в історії географічної науки.

 

3

Сучасні методи дослідження географії

Практична робота № 1. «Використання нових методів географічної науки для пошуку обробки і представлення географічної інформації».

 

РОЗДІЛ І. Загальні закономірності природи Землі (37 год.)

Тема 1. Фізична географія – наука про природу Землі (1год.)

4

Фізична географія як наука про природу Землі, сутність, структура, джерела інформації.

 

Тема 2. Земля як планета (5 год.)

5

Земля у Всесвіті. Найважливіші географічні особливості Землі як планети.

 

6

Походження Землі, етапи її розвитку. Геологічна історія Землі. Геологічна хронологія. Походження і розвиток людини.

 

7

Рухи Землі, їх наслідки. Відлік часу. Годинні пояси. Система відліку часу. Календарі світу

 

8

Земля як система. Поняття системи. Оболонки Землі. Взаємозв‘язки систем Землі.

 

9

Еколого-географічне і ресурсно-географічне вивчення природи.

Практична робота №2. «Побудова графіка залежності дальності видимого горизонту від висоти місця спостереження»

 

Тема 3. Літосфера і рельєф Землі (8 год.)

10

Внутрішня будова Землі. Температурний режим та агрегатний стан речовин Землі.

 

11

Літосферні плити їх структурні елементи. Гіпотеза дрейфу материків А.Вегенера.

 

12

Рух літосферних плит. Тектоніка літосферних плит. Платформи і геосинкліналі. Форми рельєфу та корисні копалини.

 

13

Практична робота №4. «Визначення мінералів та гірських порід. Визначення основних скам'янілостей за зразками, муляжем або малюнками»

 

14

Процеси в надрах та на поверхні Землі, їх наслідки. Ендогенні та екзогенні процеси.

Практична робота № 5.  «Побудова і аналіз гіпсографічної кривої »

 

15

Вулканізм і його наслідки. Зниження і запобігання небезпеки. Землетруси та їх наслідки.

Практична робота № 6. «Нанести на контурну карту сейсмічних зон та діючих вулканів»

 

16

Зсуви, умови формування та причини утворення. Засоби боротьби з ними.

 

17

Властивості літосфери: ресурсні, геодинамічні, геохімічні, геофізичні, екологічні. Геологічне середовище як частина навколишнього середовища людини.

 

Тема 4. Педосфера(4 год.)

18

Ґрунти як унікальна природна система, їх склад і властивості.

 

19

Практична робота № 7.  «Опис  ґрунтового профілю»

 

20

Вивітрювання: фізичне, хімічне. Ґрунтові профілі та процеси утворення ґрунту.

 

21

Типи ґрунтів. Зниження рівня родючості ґрунту (водна та вітрова ерозія, опустелювання). Ґрунт як ресурс. Охорона ґрунтів.

 

Тема 5. Атмосфера і клімати Землі (5 год.)

22

Склад і будова атмосфери. Радіаційний баланс. Загальна циркуляція атмосфери.

 

23

Циклони і антициклони. Вплив суші і моря на загальну циркуляцію атмосфери. Вологість повітря і глобальний розподіл опадів.

 

24

Клімат та кліматотвірні чинники. Особливості формування кліматів Землі, їх типи. Зміни клімату в часі. Тропосфера – кухня погоди.

 

25

Вплив людини на склад атмосфери. Кислотні дощі. Смог. Озонові діри. Парниковий ефект. Забруднення атмосфери, моніторинг та міжнародні угоди.

 

26

Практична робота№ 8. «Аналіз кліматичних та синоптичних карт»

 

 

Тема 6. Гідросфера та Світовий океан (6 год.)

27

Гіпотези походження гідросфери. Розподіл води і кругообіг води на Землі.

 

28

Води суходолу. Річки. Водний режим і стік. Вплив клімату на стік. Повені та збитки від них. Русло та пов'язані з ним процеси. Заплава й алювіальні рівнини.

 

29

Ґрунтові води. Озера, льодовики, болота. Зниження рівня і забруднення ґрунтових вод. . Використання та охорона ґрунтових вод.

 

30

Світовий океан. Властивості морської води. Рух води в океанах. Солоність, температура і щільність. Коливання рівня моря

Практична робота №9. «Складання картосхеми течій Світового океану»

 

31

Забруднення океану. Міжнародні угоди з використання Світового океану.

 

32

Конференція № 10. «Міжнародне використання  Світового океану»

 

Тема 7. Біосфера (2 год.)

33

Кругообіг речовин у біосфері. Потік енергії в біосфері та її частинах.

 

34

Екосистеми та їх місце в організації біосфери. Основні екосистеми світу. Вплив діяльності людини на довкілля.

 

Тема 8. Географічна оболонка (6 год.)

35

Етапи розвитку географічної оболонки, її складових і уявлень про неї.

 

36

Закономірності еволюції географічної оболонки. Циклічність і ритмічність процесів у географічній оболонці.

Практична робота № 11. «Аналіз загальних географічних закономірностей, характеристика їх прояву в природі»

 

37

Територіальні комплекси, ландшафти. Вчення про ландшафтну оболонку, територіальний комплекс, ландшафт. Системність - основа їх вивчення. Природний ландшафт.

 

38

Ландшафтний синтез зональних геосистем. Планетарні, регіональні, локальні геосистеми.

 

39

Ландшафти, їх класифікація. Культурний ландшафт, його характерні риси і властивості.

 

40

Практична робота № 13.  «Вивчення принципів і правил створення культурних ландшафтів».

 

РОЗДІЛ ІІ. Карта - мова географії (20 год.)

Тема 1. Історія створення карт (3 год.)

41

Формування уяви людей про Землю та її зображення на картах. Карти первісних народів і карти античного часу.

 

42

Картографія в епоху середньовіччя. Картографія нового часу.

 

43

Розвиток картографії в Україні. Перший атлас України. Перспективи розвитку картографії і топографії.

 

Тема 2. Види географічних карт. Класифікація карт (2 год.)

 

44

Види географічних карт: загальногеографічні, тематичні.

Класифікація карт за їхніми основними ознаками.

 

45

Картографічні зображення Землі: профілі, рельєфні карти, атласи, глобуси, блок-діаграми. Карти спеціального змісту.

 

Тема 3. Картографічні проекції (3 год.)

46

Види картографічних проекцій. Умовні проекції.

Практична робота № 14.  «Аналіз карт побудованих у різних картографічних проекціях»;

 

47

Властивості карт.

 

48

Використання карт у практичній діяльності людини.

 

Тема 4. Топографічні карти і прийоми роботи з ними (5 год.)

49

Суть топографічної карт, її особливості, сфери застосування. Масштаб довжин і площ.

 

50

Географічні координати і об’єкти  топографічної карти. Визначення прямокутних координат точок за топографічною картою.

 

51

Кути напрямів і зв‘язок між ними. Визначення кутів напрямів на топографічній карті.

 

52

Робота математичної лабораторії № 15.  «Розв’язування задач на визначення азимутів, координат, відстаней за топографічною картою»;

 

53

Опис місцевості за топографічною картою.

Практична робота № 16.   «Побудова профілю між об’єктами за топографічною картою»;

 

Тема 5. Способи зображень на географічних картах (4 год)

54

Спосіб якісного фону, кількісного фону, ареалів, значків, крапковий, ізоліній, значків, локалізованих діаграм, лінійних знаків, знаків руху. Картодіаграми, картограми.

 

55

Практична робота №17. «Складання картосхеми з використанням  різних способів картографічних зображень»

 

56

Розв’язування завдань за оглядовими загальногеографічними і тематичними картами.

 

57

Складання опису карт. Розв’язування завдань за соціально-економічними картами. Рельєфні карти та прийоми роботи з ними.

 

Тема 6. Карти та інші картографічні твори (3 год.)

58

Географічні атласи, їх види.  Картографічна інформація  та читання географічних карт.

Практична робота №18.  «Розробка легенди для тематичних карт своєї області (за вибором) з курсу соціально-економічної географії».

 

59

Вплив комп’ютеризації на географію. Зародження геоінформатики, епоха «зрілості», етапи розвитку геоінформаційної системи.

 

60

Творча робота «Складання маршруту історико-культурних об’єктів України або пам’яток природи за допомогою картографічних джерел»

Практична робота № 20. «Робота з електронними картами»

 

РОЗДІЛ ІІІ. Географічна культура (6 год.)

Тема 1. Світові цивілізації (2 год.)

61

Формування поняття «цивілізація». Головні напрямки теорії цивілізації: матеріалістична та культурно-історична.

 

62

Систематика цивілізацій. Регіональні цивілізації. Сучасні цивілізаційні макрорегіони світу.

 

Тема 2. Світові культури (4 год.)

63

Зародження і становлення культури. Культура: зміст і функції поняття.

 

64

Складові елементи культури

 

65

Географія культури.

 

66

Семінар на тему: «Калейдоскоп світових культур».

Написання  есе на тему: «Географічна культура випускника».

 

РОЗДІЛ ІV. Соціально-економічна географія України (24 год.)

Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу (3 год.)

67

Українська державна і національна територія України. Етнічні землі. Формування сучасної української держави.

 

68

Політико-географічне положення України. Глобальне і регіональне положення України. Адміністративно-територіальний устрій, його характеристика. Київ – столиця України.

 

69

Практична робота №23 «Характеристика політико географічного положення України»;

 

Тема 2. Населення України (5 год.)

70

Проблеми демографії України. Демографічна політика України.

 

71

Етнічний склад населення держави. Етнографічне районування.

Практична робота №24 «Нанесення на контурну карту етнографічних районів України та їх характеристика»

 

72

Розселення українців у світі. Українська діаспора.

Практична робота №25 «Нанесення на контурну карту країн з найбільшою українською діаспорою»

 

73

Соціальна структура населення. Працересурсний потенціал.

 

74

Сучасні міграційні процеси  в Україні.

 

Тема 3. Економічна географія України (5 год.)

75

Сучасні риси національного господарства. Реструктуризація господарського комплексу України.

 

76

Показники соціально-економічного розвитку держави. Показники якості життя населення.

 

77

Структура національного господарства.

 

78

Природно-ресурсний потенціал та його вплив на розвиток господарства.

 

79

Економіко-географічні відмінності регіонів, їх спеціалізація.

 

 

Тема 4. Соціальна географія України (5 год.)

80

Становлення соціальної географії України. Соціальна інфраструктура.

 

81

Культурно-освітній комплекс України. Науковий комплекс

Практична робота №26 «Складання  характеристики освітнього комплексу України»

 

82

Соціально-побутовий комплекс. Рекреаційне господарство.

 

83

Сучасна релігійна ситуація в Україні.

 

84

Практична робота №27«Оцінка показників якості життя населення України»

 

Тема 5. Соціально-економічне районування (3 год.)

85

Склад, структура і типи соціально-економічних районів. Характерні ознаки соціально-економічних регіонів України.

 

86

Рівні соціально-економічного розвитку регіонів.

Проблеми депресивності в Україні

 

87

Практична робота №28 «Складання порівняльної характеристики двох соціально-економічних районів (за вибором учня)»;

 

 

Тема 6. Зовнішні зв’язки України (3 год.)

88

Загальні риси зовнішніх зв’язків. Види зовнішніх зв’язків, їх класифікація.

 

89

Форми міжнародного співробітництва України. Інтеграція України у світовий економічний простір.

 

90

Круглий стіл «Форми міжнародного співробітництва України».

 

РОЗДІЛ V. Географія своєї області (23 год.)

Тема 1. Економіко-географічне положення. Історико-географічні аспекти заселення і розвитку території області (3 год.)

 

91

Економіко-географічне положення регіону. Історія формування регіону. Масове заселення краю. Видатні дослідники краю.

Практична робота №30 «Характеристика економіко-географічного положення області»

 

92

Розвиток виробничих сил, науки та культури. Розвиток регіону у XX столітті.

 

93

Сучасний стан розвитку. Місце області в сучасному господарському комплексі України.

 

Тема 2. Природні умови і природні ресурси області (6 год.)

94

Тектонічна і геологічна будова, корисні копалини. Рельєф.

Міні-дослідження «Оздоблювальне каміння в архітектурі населеного пункту»

 

95

Робота на місцевості «Опис яру, кар’єру, терикону, долини річки (за вибором учителя)»

 

96

Клімат і агрокліматичне районування. Поверхневі і підземні води.

 

97

Ґрунти. Рослинний і тваринний світ. Природні явища. Фенологічні дослідження.

 

98

Ландшафти і фізико-географічне районування.

 

99

Природно-заповідний фонд. Червона книга регіону. Туристсько-рекреаційні ресурси.

 

Тема 3. Економіко-географічна характеристика області (7 год.)

100

Адміністративно-територіальний устрій. Природно-ресурсний потенціал. Рекреаційний потенціал.

 

101

Населення. Сучасні демографічні тенденції. Статево-вікова структура та національний склад. Міграції. Трудові ресурси.

Практична робота №33 «Мій родовід»

 

102

Структура господарства. Галузева структура промисловості. Територіальна організація промисловості.

 

103

Сільське господарство, його структура і спеціалізація.  Головні галузі сільського господарства: рослинництво і тваринництво. Проблеми і перспективи розвитку сільського господарства.

 

104

Транспортний комплекс і його територіальна організація

 

105

Соціальна інфраструктура: стан, проблеми і перспективи.

 

106

Місце області в господарському комплексі України. Зовнішньоекономічні зв‘язки регіону.

 

Тема 4. Освіта, наука і культура регіону (4 год.)

107

Культурна спадщина і народні звичаї. Релігія.

 

108

Система освіти та її територіальна організація. Зміни в системі освіти та науки за роки незалежності України. Стан і перспективи розвитку науки. Культура і спорт.

 

109

Обласний центр як історичний, науковий, культурний і освітній центр. Пам‘ятки історії і культури області.

 

110

Практична робота №35 «Складання комп‘ютерної презентації однієї із пам‘яток історії і культури»;

 

Тема 6. Екологічний стан, екологічні проблеми області та шляхи їх вирішення (4 год.)

111

Стан навколишнього природного середовища. Антропогенний вплив на природне середовище. Відходи.

 

112

Природно-заповідний фонд. Регіональні екологічні проблеми. Моніторинг навколишнього природного середовища. Ядерна та радіаційна безпека.

 

113

Вплив забруднення навколишнього природного середовища на стан здоров‘я населення.

 

114

Роль освіти в галузі навколишнього середовища на стан вирішення екологічних проблем.

Практична робота №36 «Заповнення санітарного паспорта звалища побутового сміття».

 

РОЗДІЛ VІ. Глобальні проблеми людства (17 год.)

Тема 1. Глобальні проблеми людства. Геоглобалістика (2 год.)

115

Поняття «глобальні проблеми», «глобалістика». Глобалізація. Форми глобалізації: економічна, політична, культурна. Позитивні і негативні наслідки глобалізації.

Глобальний інформаційний простір.

 

116

Класифікації глобальних проблем. Взаємозв‘язок глобальних проблем людства. Послідовні рівні вивчення глобальних проблем: глобальний, регіональний і локальний

 

Тема 2. Глобальні проблеми політичного і соціально-економічного характеру (2 год.)

117

Проблема війни і миру. Проблема біженців.

 

 

118

Розширення НАТО у східному напрямку. Суть, причини, географічні аспекти, шляхи вирішення.

 

Тема 3. Глобальні проблеми природо-економічного характеру (5 год.)

119

Екологічна проблема. Територіальний аналіз екологічних проблем світу. Енергетична проблема.

 

120

Сировинна проблема.

 

121

Продовольча проблема  і її географічні аспекти. 

 

122

Проблема Світового океану. Конвенція ООН з морського права. Суть проблем, причини виникнення та шляхи вирішення.

 

123

Практична робота 37 «Розробка проекту рішення однієї з глобальних проблем людства»;

 

Тема 4. Глобальні проблеми соціального характеру (2 год.)

124

Демографічна проблема. Демографічні прогнози. Проблема міжнаціональних відносин.

 

125

Проблеми відсталості країн, дефіциту демократії, охорони здоров‘я населення і довголіття, їх географічний аспект. Гендерне насильство. Насильство над дітьми. Хвороби цивілізації.

 

Тема 5. Глобальні проблеми змішаного характеру (1 год.)

126

Проблеми регіональних конфліктів, тероризму, технологічних аварій, стихійних лих, злочинності та інші.

 

Тема 6. Глобальні проблеми наукового характеру (1год.)

127

Глобальні проблеми освоєння космосу, дослідження внутрішньої будови Землі, довгострокове прогнозування клімату та інші.

 

Тема 7. «Малі проблеми» ( 2 год.)

128

Проблеми бюрократії, геоцентризму, наркоманії, націоналізму.

 

129

Проблеми бюрократії, геоцентризму, наркоманії, націоналізму.

 

Тема 8. Глобальна освіта (2 год.)

130

Поняття «глобальна освіта», її мета та масштаби. Реформи освіти. Характерні риси сучасної глобальної освіти.

 

131

Круглий стіл «Реформи української освіти».

 

РОЗДІЛ VІІ. Стратегія сталого розвитку (30 год.)

Тема 1. Екологічна криза (8 год.)

132

Поняття «глобальна екосистема». Етапи впливу людини на природу: неолітичний, індустріальний, науково-технічний.

 

133

«Круглий» стіл «Державний земельний кадастр в Україні»;

 

134

Техногенний вплив на географічну оболонку Землі та його наслідки. Основні види забруднення: фізичне, хімічне, біологічне, радіаційне.

 

135

Біологічне забруднення наземних екосистем, причини виникнення і наслідки. Біологічне забруднення прісноводних і морських екосистем: причини виникнення, наслідки.

Дискусія «Причини виникнення озонових дірок. Парниковий ефект»

 

136

Практична робота № 41 «Нанесення на картосхему свого населеного пункту санкціонованих і несанкціонованих сміттєзвалищ, аналіз і розробка пропозицій»

«Круглий» стіл «Проблеми адаптації людини в умовах постійної зміни навколишнього середовища».

 

137

Екологічні проблеми і політика. Явище «національного егоїзму». Небезпека наслідків впливу людини на біосферу – одна з головних причин розробки концепції сталого розвитку.

 

138

Середовище існування людини та його якість. Класифікація природного середовища за ступенем його комфортності для населення.

Круглий» стіл «Проблеми адаптації людини в умовах постійної зміни навколишнього середовища».

 

139

Практична робота № 43 «Оцінювання комфортності природного середовища для життя людей».

 

Тема 2. Соціальна криза (7 год.)

140

Сутність соціальної кризи та її складові: зростання чисельності голодних і бідних, безробітних, розшарування суспільства на бідних і багатих.

 

142

Поглиблення демографічної кризи: зростання соціальної напруги, проблеми забезпечення населення питною водою, харчами та інфраструктурою.

Моніторинг фізичного розвитку учнів школи та аналіз захворюваності;

 

142

Здоров’я людини – фізичне і психічне.

Дискусія «Здоров’я людини – багатство в усі часи»

 

143

Зростання захворюваності на туберкульоз, серцево-судинні захворювання, злоякісні новоутворення, алергічні прояви.

 

144

Проблема ВІЛ/СНІДу; пташиного грипу; Ебола.

Міні-дослідження «Тютюнокуріння серед школярів (анкетування)»;

Підготовка доповіді «Туберкульоз – соціальна хвороба»

 

145

Духовна криза: зростання суїциду, стресів, нервових потрясінь, наркоманії, алкоголізму.

 

146

Загроза існування людини – одна з головних причин розробки концепції сталого розвитку.

Творча робота «Складання списку змін у власному способі життя»

 

Тема 3. Економічна криза (7 год.)

147

Сутність поняття «економічна криза»: спад виробництва, зростання обсягу ВВП тощо.

 

148

Торгово-економічні війни в різних країнах світу.

 

149

Зростання обсягів виробництва та вичерпні ресурси. Низька ефективність використання природних ресурсів у країнах світу, особливо у країнах, що розвиваються, і країнах з перехідною економікою.

 

150

Нераціональні підходи до організації природокористування. Енергоємність, водомісткість як важливі показ­ники розвитку економіки.

 

151

Проблема екстенсивного розвитку економіки у країнах світу. Країни аграрно-сировинні, проблеми розвитку економіки.

Практична робота №49. «Характеристика проблем екстенсивного розвитку економіки у країнах світу»

 

152

Бідність і нееквівалентність розподілу. Занепад економіки у більшості країн світу – одна з головних причин переходу до концепції сталого розвитку.

 

153

Творча робота «Складання пам’ятки «Правила поведінки під час техногенної аварії»

Творча робота «Розробка проекту безвідходного (сільськогосподарського, промислового)  виробництва» (за вибором учня)

 

Тема 4. Сталий розвиток – найефективніший шлях виходу

 з кризи (8 год.)

154

Наукові передумови  взаємодії людини і природи. Роботи Б.Комонера, В.І.Вернадського про біосферу та її еволюцію. Стокгольмська конференція з проблем навколишнього середовища, конференція голів держав і влади з питань навколишнього середовища і сталого розвитку в Ріо-де-Жанейро і Йоханесбурзі. Рамкова конвенція про зміни клімату.

 

155

Показники сталого розвитку: природокористування, природоохоронні території, стан довкілля, економічний розвиток, раціональне господарювання, соціальна справедливість, здоров’я, тривалість життя людини. Історія формування критеріїв. Сутність економічного, екологічного та соціального сталого розвитку.

 

156

Два підходи до розв’язання проблеми сталого розвитку. Перший шлях – шлях екологічно чистої енергетики, безвідходних технологій, технологій замкнутого циклу. Труднощі впровадження цього напрямку в різних типах країн. Другий шлях – стратегія обмеженого споживання. Труднощі і проблеми впровадження.

 

157

Досвід розробки стратегії сталого розвитку

Національні моделі, концепції, програми сталого роз­витку, риси, особливості. Досвід реалізації планів сталого розвитку в різних країнах.

 

158

Сучасний погляд на проблему сталого розвитку і нові варіанти майбутнього розвитку: інтеграційний, ультратоталітарний, трансформаційний.

Дискусія «Реальні тенденції розвитку територій – протиріччя концепції сталого розвитку. Чи правильна думка?»

 

159

Міжнародні органи й організації в галузі сталого розвитку. Завдання наукового забезпечення збалансованого розвитку. Роль географії в забезпеченні сталого розвитку.

 

160

Сучасний розвиток України. Основні показники розвитку, динаміка. Україна в світі. Країни Європи і Україна. Основні проблеми розвитку і причини їх виникнення.

 

161

«Круглий» стіл «Кіотський протокол: «за» і «проти».

 

РОЗДІЛ VІІІ. Глобальні прогнози, проекти, гіпотези (14 год.)

 

Тема 1. Глобальні прогнози (3 год.)

162

Поняття «глобальний прогноз», «глобальне моделювання». Моделі світового розвитку: соціально-економічні, демографічні, екологічні.

 

163

Зародження та розвиток досліджень глобалістики, мета, пошук шляхів розв’язання глобальних проблем. Внесок Дж. Форрестера, Д. Медоуза у розробку першої кібернетичної моделі розвитку людства.

 

164

Глобальні геополітичні прогнози: «ядерна зима», взаємовідносини «Багата Північ» і «Бідний Південь», діалог цивілізацій тощо. Роботи вітчизняних науковців у галузі геополітики і геостратегії.

 

Тема 2. Глобальні проекти (5 год.)

165

Поняття «глобальний проект». Класифікація глобальних проектів: глобальні проекти у Світовому океані, інженерні проекти на річках, проекти створення транспортних коридорів тощо.

 

166

Глобальні проекти в світовому океані Проект Г.Загреля. Проекти створення штучних островів для розміщення заводів, електростанцій, міст

 

167

Інженерні проекти перетворення річкових систем.

 

168

Проекти створення міжнародних транспортних коридорів: головні транспортні коридори Євразії. Проект «Трасек» – Європа – Кавказ – Азія. Проект транснаціональної залізничної магістралі – Росія – США – Канада.

 

169

Практична робота №55. Екологічна експертиза проекту комплексної реконструкції гідрографічної сітки Африки.

 

Тема 3. Глобальні гіпотези (6 год.)

170

Поняття "глобальна гіпотеза". Гіпотеза глобальної зміни клімату Землі. Показники зміни клімату. Прогнозування майбутніх кліматичних змін.

Дискусія «Глобальне потепління. Міф чи реальність?»;

 

171

Гіпотеза стабілізації чисельності населення Землі. Історія виникнення і розвитку гіпотези, тривалість стабілізації, черговість переходу до стабілізації окремих великих регіонів Землі. Гіпотеза Ейкуменополіса.

 

172

Поняття: гіперурбанізація, мегалополізація, ейкуменополіс. Глобальний каркас урбанізації. Програма К. Доксіадіса «Місто майбутнього».

 

173

Дискусія «Бесето – перший ейкуменополіс: місто для людини чи людина для міста?».

 

174

Узагальнення: конференція «Наше спільне майбутнє».

 

175

Узагальнююче повторення